Google Chrome – Windows Inside

Ma apucasem acum cateva zile sa laud acest nou browser dezvoltat de Google si care promite multe. A sosit momentul sa punctez si cateva neajunsuri pe care acest produs le are in fata competitorilor. Scott Hanselman puncteaza excelent in blogul sau eroarea de strategie a google cand a gandit sa dezvolte chrome. Google a ales un mod ciudat de a crea GUI-ul(interfata grafica) folosind WTL (Windows Template Library) in detrimentul unei platforme portabile ca Java sau WxPython. Astfel scrierea codului pentru mac os sau linux va dura mult mai mult decat lasa Google sa se inteleaga deoarece nu or sa poata folosi WTL pe restul platformelor. In plus chiar si dupa scrierea codului o sa avem cel putin 2 versiuni de Chrome complet diferite; crearea widgeturilor si pluginurilor, cel putin acelea care folosesc elementele grafice va presupune o munca dubla.

Dar de ce a ales Google WTL?

Posibil din cauza parteneriatului/compromisului dintre Google si Microsoft pe partea de open source (WTL se afla sub licenta Microsoft Public License-MPL). Interesant de mentionat ca Google a dezasamblat o parte din kernelul Windows XP SP2 in vederea securizarii aplicatiei prin folosirea directa a directivelor din Data Execution Protection, o practica neortodoxa dar in scopuri nobile. Totusi, asta face din portarea Chrome pe alte platforme un lucru si mai greu realizabil si cred ca Chrome-ul pentru mac sau linux ar putea la fel de bine sa se numeasca altfel deoarece va fi un produs complet diferit.


One Response to “Google Chrome – Windows Inside”

[…] acum cate zile aici motivele pentru care cred ca versiunea Chrome pentru linux si mac va intarzia mult si chiar si cand […]

Post a Comment