A fi biciclist in Bucuresti

O zi fara masina…am tot auzit la radio indemnuri catre cetateni si ma tot gandeam, asa, in timp ce eram in masina, cum ar fi. Anul asta am tot sperat sa-mi iau un scouter, sa merg cu el la servici. M-am impiedicat in mici detalii…nu am unde tine scouterul; in fata blocului nu ma lasa inima…2 motoare au fost furate noaptea din fata scarii (cel mai probabil de catre tiganii care aduna deseuri feroase). Sa-l urc la etajul 8, parca mi-este peste puteri, nu mananc suficient spanac plus ca am niste probleme cu spatele de la o vreme. Am tot incercat sa gasesc pe cineva cu garaj…am gasit dar la cam 3 statii de tramvai, undeva in inima Giulestiului. Nu este alternativa.
Acum 2 luni de zile, un prieten de al meu a suferit un accident cu scouterul si ca o consecinta directa si-a fracturat piciorul si a primit de voie 3 luni sa stea acasa. Treaba asta parca mi-a dat de gandit.
Asa ca am inceput sa ma gandesc la bicicleta. M-am tot gandit la cat de lejer se simt oamenii in Amsterdam cu acele biciclete batranesti, toata lumea pe bicicleta. Problema este ca in Bucuresti a merge cu bicicleta este o aventura, un veritabil safari. In Bucuresti se pune problema nu doar a merge cu bicicleta ci a supravietuii mersului pe bicicleta, deoarece ai mai multe sanse sa ti se cante prohodul decat sa ajungi la destinatie.
Un biciclist in Bucuresti trebuie, in primul rand, sa aiba reflexe de felina, sau, mai bine zis, de jucator de counter strike. In orice moment cat esti pe bicicleta pot sa-ti apara in fata obstacole de genul, gropi de zeci de metri adancime, guri de canal neacoperite sau acoperite cu un strat subtire de frunze si crengi, toate aceste capcane fiind gandite de primarie sa surprinda biciclistul prin gradul de dificultate sporit. Nu numai ca trebuie sa le observi la timp, dar trebuie in cateva microsecunde sa te asiguri din stanga, dreapta, de sus, de jos ca sa fii sigur ca nici un alt vehicul nu iti obstructioneaza noul traseu.
Mai trebuie sa vedeti traficul din Bucuresti si din perspectiva jocului GTA…fiecare participant in trafic incearca sa obtina un scor…daca dai peste un motociclist obtii 100 de puncte, daca dai peste un pieton obtii 200 de puncte, etc. Ei bine ganditi-va ca valorati 500 de puncte…in consecinta atentie mare. Chiar daca va asigurati un spatiu de siguranta fata de alti participanti in trafic, retineti ca puteti fi usor doborat de catre proiectile de genul, cutii de bere goale/pline, gloante de cauciuc, caiete de desen, agende, telefoane, chistoace, prezervative, harci, etc.
Nu treceti pe culoarea rosie a semaforului, nici pe cea portocalie, iar pentru o siguranta sporita nu treceti nici macar pe verde. Nu gesticulati in trafic, puteti atrage atentia celor cu SUV-uri care au o predilectie spre a-i vana pe biciclisti.
Inainte de a va sui prima data pe bicicleta ar fi foarte inteligent daca ati modifica testamentul si in care mentionati ca sunteti de acord cu donarea de organe.




No Responses to “A fi biciclist in Bucuresti”

Post a Comment