Rebrand Brasov absolute fail

Șerpăraia de mai sus făcută în Photoshop se vrea a fi noul brand vizual al Brașovului.
Mai multe comentarii acide privind designul logotip-ului puteți citi aici și aici.

Logotip-ul mi se pare făcut de amatori, pentru că acei viermișori distorsionați sunt folosiți de cei care se joacă în Photoshop sau Corel.
Nu se înțelege nimic din scris, cel mult poți decodifica 13vasov, i3vasov sau bvasov. Un străin sigur nu va ghici că este vorba de Brașov decât citind logotextul.
Nu exprimă nimic specific orașului. Culorile dau imaginea unui loc mai degrabă jamaican.
Litera B este compusă din două culori, față de restul caracterelor.

Acum logotext-ul. Mulți zic că este inspirat. Eu zic că este mai de de căcat decât logotip-ul. Textul bolduit este BRAȘOV LIVE IT, care mai degrabă pare a promova un congres în tehnologia informației.
Dar partea interesantă este jocul de cuvinte pe care analfabeții în engleză s-au gândit că dă bine. Oamenii au vrut să spună în fapt BRAȘOV BELIEVE IT. Dar s-au gândit să evidențieze cumva sentimentul de trăire, în engleză LIVE, be Live (a fi viu). Proastă idee pentru că în engleză LIVE IT nu există decât în televiziune, și înseamnă IN DIRECT IT. Ori străinul știe că nu este o emisiune în direct, și pentru a căpăta o logică gramaticală va fi tentat să pronunțe BRASOV LEAVE IT care înseamnă PĂRĂSEȘTE BRAȘOVUL.



3 Responses to “Rebrand Brasov absolute fail”
brightie Posted on March 12, 2009 at 1:19 pm

mda, grafica in culori e o sfortare neproductiva.
insa in ce priveste sloganul e destul de clar ca tre” citit dublu, respectiv: live it and believe it.
confuzia poate aparea doar la un agramat.
leave it e una
live it e cu totul altceva si in niciun caz nu are ca sens primordial pe “live” sinonimul lui “on air” care NU este folosit cu aceasta conotatie alaturat lui IT, ci simplu LIVE.

Radu Boncea Posted on March 12, 2009 at 1:43 pm

Nu am dubii că cei care au creat logo-ul au intenționat să fie Live It, dar combinația întreagă din cuvinte, faptul că logotip-ul este indescifrabil și faptul că se folosește LIVE IT în conferințe pe IT, transmite mai degrabă mesajul că mai bine te lași păgubaș decât să încerci să descifrezi logo-ul. Nu mă refer la români care știu de Brașov, ci mă gândesc la străinii care vor vedea logo-ul pe pliante și promoționale.

clau p Posted on March 12, 2009 at 7:54 pm

vezi ca e vorba de campania de branding a judetului Brasov :)

Post a Comment