Comertul online autohton, analize caca maca

In blogosfera am observat o anumita efervescenta pe tema comertului electronic in online, analize de cauzalitate, cum se poate rezolva, ce se poate face, frectii.

Cred ca astfel de analize sunt scoase din contextul general sau se uita adevaratul motiv, ala care cantareste 99%.
Nu lipsa internetului este problema, lipsa increderii in astfel de metode, lipsa ofertei. Este pur si simplu cultura si educatia economica, totul tradus intr-un numar foarte mic de carti de credit (cateva sute de mii).

Cartile de credit au aparut in State acum mai bine de 60 de ani. Cand Beatles debutau in Anglia, aproape toti angajatii din America isi luau salariile pe card, carduri de salarii care mai apoi sau numit carti de debit.

Iar inainte de carduri au fost filele de cec si foile de banca in alb pe care americanii le foloseau inca de acum un secol si jumate pentru a plati la comercianti. In epoca dotcomului, exista un card de credit la fiecare cetatean american, iar magazinele online au aparut pe un teren solid cu o piata potentiala de peste 100 milioane de clienti.
Iar modelul american s-a propagat si acolo unde americanii au avut planuri “marshal”, Europa de Vest, Japonia, Corea de Sud.

La noi, cartile de credit putem spune ca s-au nascut acum 3-4 ani, odata cu lansarea creditului (nu pun la socoteala cartile de debit).
In 2008 erau cateva sute de mii de persoane care sa aiba un astfel de card, iar multi din cei care aveau, aveau de fapt mai multe carduri.

Asa ca despre ce vorbim, despre o tara unde exista un POS la fiecare 100 de comercianti si unde doar un procent infim au carti de credit.

Nu exista decat un singur mecanism de incurajare a platii online si anume rabdarea pentru a fi atinsa masa critica a posesorilor de carti de credit. Exista anumite etape peste care nu putem sari.

Pe aceeasi tema:
andrian.ro, Razvan, Alexandru, Sorin, Ozi, forum.softpedia, mariussescu





3 Responses to “Comertul online autohton, analize caca maca”
Buddha Posted on April 24, 2009 at 10:51 pm

Nici nu ai idee ce frustrant e să ai ce să vinzi pe internet şi să ajungi la concluzia acestui articol. Din păcate e adevărat…

Minea Adrian Posted on April 25, 2009 at 3:03 am

Sa nu ne legam de card mai mult decit e necesar. Nu este singura modalitate de plata. Acele sute de mii de persoane posesoare de carduri din 2008 au fost in cea mai mare parte rezultatul unui sut in fund sa zicem din partea statului care a grabit substantial sarirea peste etape.
Nu mai sintem nici in anii ’50 sa asteptam 60 de ani ca americanii sa se umple poporul de carduri.
Eu cred ca deindata ce va exista preocupare si interes din partea legislativului se va rezolva intr-un an, doi si aceasta problema a sustinerii online-ului.

Radu Boncea Posted on April 25, 2009 at 10:03 am

@adrian: nu cred ca restul modalitatilor de plata pot cu adevarat sustine comertul online pentru ca pur si simplu nu garanteaza principiul unei comenzi ferme. Plata la livrare sau prin banca isi are limitarea sa. Fara plata online o sa avem doar cateva magazine online gen emag sau quelle care mai degraba activeaza in online pentru a-si prezenta produsele iar vanzarea online reprezinta doar un procent din totalul vanzarilor acestor magazine.

Fara plata online nu o sa avem afiliate marketing, nu o sa avem tranzactii online, site-uri de licitatii, ebay nu o sa intre in Romania, vanzarea produselor in format digital nu va conta, etc.

Si era sa uit, nu o sa avem niciodata gisheul.ro functional cu adevarat, adica chiar sa iti poti plati impozitele si restul online.

Post a Comment