Microsoft si T-Mobile Sidekick sau cum sa arzi datele clientilor

Ziua de astazi a adus pentru sute de mii de clienti ai T-Mobile Sidekicks (un serviciu de cloud mobile) o mica datapocalipsa – pierderea completa si iremediabila a tuturor datelor stocate pe serverele Microsoft care deserveau T-Mobile.

Huuh? Cum se poate intampla una ca asta…sa restaureze din backup, este chiar asa greu?

Nu prea se stie exact ce si cum, dar comunicatul T-Mobile lasa sa se inteleaga ca a fost vorba despre un “major server failure”, iar acest lucru ar fi afectat atat datele operationale cat si backup-ul.
Asta ar fi explicatia data clientilor, pentru ca situatia nu are cum sa fi fost asta…backup-ul nu se tine pe acelasi sistem cu datele operationale, deci o eroare in sistemul operational nu ar fi avut cum sa afecteze backup-ul.

Cea mai buna explicatie pare a fi data de un zvon cum ca Microsoft ar fi incercat sa faca un upgrade la SAN (Storage Area Network) , iar pentru asta ar fi angajat firma Hitachi care a venit si a incercat sa faca upgrade-ul, dar ceva a mers prost si datele s-au pierdut, moment in care s-a realizat faptul ca Microsoft a uitat sa faca backup in prealabil.

Urmarea de abia acum se contureaza: sute de mii de utilizatori si-au pierdut contactele, agenda, notitele, pozele, etc. Zeci de mii de utilizatori vor renunta la serviciul Sidekick, iar mii dintre ei vor da in judecata T-Mobile (la urma urmei Sidekick este un serviciu platit si garantat), iar T-Mobile va da in judecata probabil Microsoft, care la randul lui va da in judecata Hitachi.





No Responses to “Microsoft si T-Mobile Sidekick sau cum sa arzi datele clientilor”

Post a Comment