Mesterul Oprescu si podurile sale hobanate

Oprescu se dovedeste mai Viorel decat Viorel Lis.

Inca de pe vremea cand era capo di tutti capi la Spitalul Universitar, Sorin Oprescu aka Mesterul Oprescu isi dorea sa construiasca poduri hobanate. La Universitar isi dorea pasarele intre aripile spitalului, pasarele pe exterior, pasarele in interior, pod hobanat de la metroul Eroilor si pana la intrarea in spital…dar n-a fost sa fie atunci.

Anii au trecut, dorinta insa a ramas si acum s-a mai trezit si primar. Ca sa vezi noroc, ce sansa…si Oprescu s-a pornit pe mesterit poduri prin tot Bucurestiul. Dar Bucurestiul prezinta totusi o dilema, podurile hobanate se construiesc peste fluvii sau cursuri mari de apa. Dambovita este un parau unde, daca tragi un scuipat in sus si bate vantul din directia potrivita, iti ajunge flegma pe celalalt mal.
Unde ar putea Oprescu sa construiasca poduri hobanate? Singurul loc era podul Basarab, dar i-au luat-o altii inainte, ala nu-i podul lui…din pacate. Dar Oprescu nu cedeaza…nu poate fi oprit de un detaliu asa minor…daca Bucurestiul n-are rauri si fluvii, atunci are strategii, planuri de dezvoltare…axa Nord-Sud, Vest-Est, Penetraţia Splaiul Independenţei, Penetratia Unde Vrei Acol’ Te Doare.

Vor bucurestenii sa strabata orasul in 15 minute….se rezolva, construim un pod hobanat de la Baneasa si pana la Victoriei si inca unul de la Victoriei pana la Trafic Greu. Ce? Nu se poate? Nu-i nimic construim 100 de poduri hobanate, unul dupa altul.

Ne trebuie centura 2, dar nu asa construita barbar pe pamant…centura 2 va fi suspendata. Metrou in Drumul Taberei? Glumiti, cu metroul circula doar sobolanii si…angajatii de la metrou. In Drumul Taberei ne trebuie un bulevard suspendat…hobanat…oamenii de caracter circula numai pe poduri hobanate.

Probabil sictiriti de insistentele mesterului, consilierii i-au dat totusi aprobare sa penetreze Splaiul Independei si sa faca un pod hobanat paralel cu Virtutii. Cat costa aceasta opera de arta? Un fleac…150 de milioane de euro, adica aproape 1 milion de euro/metru.

Citez din ce ne zice mesterul aici ca sa vedeti ce entuziasm radiaza din acest geniu pustiu.

Podul peste Dâmboviţa este un pod hobanat asemănător celui de la Basarab. Întregul proiect, pe lângă faptul că va reprezenta o lucrare de excepţie, va fi şi foarte util şoferilor care doresc să iasă din Bucureşti pe A1. Ne-am propus să terminăm podul hobanat la începutul lunii mai 2012. Este un pod deosebit, cu tablier metalic, cu hobane, care necesită un timp mare de punere în operă.

Deci o sa avem un pod deosebit, cu tablier metalic nu din lemn ca la tara, cu hobane, o opera de arta si, exista probabilitatea sa se dovedeasca a fi si util pentru bucurestenii de rand, adica aia care platesc distractia.


One Response to “Mesterul Oprescu si podurile sale hobanate”
Laurentiu Posted on December 21, 2010 at 9:17 pm

De fapt noua nu ne trebuie mai nimic, pentru ca nu-i asa, daca se mai construieste cate o chestie, nu mai avem obiectul vaitarii milenare si traditionale.

Post a Comment